اخبار تابناک

ساخت وبلاگ

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

 مدیر عامل موسسه اعتباری آرمان ایرانیان گفت: دارایی و بدهی های تعاونی بدر توس مقرر است پس از انجام حسابرسی مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی به آرمان ایرانیان (کاسپین) منتقل شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، ذکریا متحمل درباره آخرین وضعیت موسسه آرمان ایرانیان(کاسپین) و تعاونی بدر توس اظهار داشت: مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان متشکل از تعاونی های اعتبار فرشتگان، امید جلین، حسنات اصفهان، عام کشاورزان مازندران و کرمانشاه، الزهرا، پیوند و بدر توس است.

وی گفت: این مؤسسه خوشبختانه توانسته است تمام مراحل قانونی و تعهداتی که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار اعلام شده است را با موفقیت پشت سر گذارند و در مرحله نهایی صدور مجوز قانونی است.

متحمل درباره تعاونی بدر توس اظهار داشت: بدر توس با تابلو آرمان فعالیت می کند و بدهی و دارایی های این تعاونی قرار است پس از انجام حسابرسی مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی به آرمان ایرانیان (کاسپین) منتقل شود ولی هنوز این انتقال انجام نپذیرفته است.


مدیر عامل موسسه آرمان ایرانیان(کاسپین) گفت: هیئت تصفیه بدر توس توسط مقام قضایی تعیین شده و به وظایف قانونی خود عمل می کند . مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان با مشکل نقدینگی مواجه نیست و ظرف چند روز آینده مجوز قانونی خود را از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

سفر به دنیای گوناگون با «تابناک باتو»؛

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این صفحه شما هر روز گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، ادبیات، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین تابناک با تو هر روزه آماده‌ است، مطالب ارسالی شما را نیز ـ متناسب با موضوعات نامبرده ـ‌ در سایت منتشر کند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

گروه‌های معارض سوری فهرست نمایندگان خود برای شرکت و حضور در کنفرانس بین‌المللی ژنو۳ را اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، نشست مخالفان سوری در ریاض، نام تیم شرکت کننده در گفت‌وگوهای صلح را اعلام کردند. نام «محمد علوش» مسئول سیاسی در گروه «جیش الاسلام» میان این تیم، دیده می‌شود.

العربیه ارگان رسمی عربستان که از مخالفان خارج‌نشین سوریه حمایت می‌کند، گزارش داد که اسد عوض الزغبی، به‌عنوان رئیس تیم مذاکره کننده مخالفان سوری در ژنو و جورج صبرا به‌عنوان نایب وی، معرفی شدند. برخی منابع اعلام کردند که هیئت گفت‌وگو کننده مخالفان، شامل 17 عضو خواهد بود.

ریاض حجاب هماهنگ کننده مخالفان سوری گفت که در صورتی که طرف سومی به گفت‌وگوها دعوت شود، تیم مذاکره کننده مخالفان شرکت نخواهد کرد.

وی تأکید کرد که روسیه در روند گفت‌وگوها مانع ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر "منذر منذر" رایزن سوریه در مقر سازمان ملل با انتقاد از برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و قطر این دو کشور را مسئول مانع تراشی برای حل سیاسی بحران سوریه دانست.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات بر سر بحران سوریه در تاریخ مدنظر، 25 ژانویه (5 بهمن)، برگزار می‌شود.

لاوروف این سخنان را پس از دیدار و گفتگو با جان کری، همتای آمریکایی خود که در زوریخِ سوئیس برگزار شد، بیان کرد.

آمریکا و روسیه هر دو بخشی از گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هستند که هدف آن پشتیبانی از تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای مهیا کردن شرایط مذاکره بین دولت سوریه و گروه‌های معارض آن است.

ساعتی پیش بود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین،‌ اعلام کرد که مسکو و واشنگتن درباره اینکه چه جناح‌هایی در سوریه باید مخالف در نظر گرفته شده و چه‌کسانی تروریست قلمداد شوند، هنوز اختلاف‌نظر دارند.

وی گفت: «اختلافات عمیقی درباره اینکه چه‌کسانی باید در لیست سفید و چه‌کسانی در لیست سیاه جای بگیرند وجود دارد، بنابراین حوزه کار بسیار گسترده است».

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:23

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان "به‌سمت درآمدهای مالیاتی برویم و از وابستگی به نفت بکاهیم" گفت: در بودجه سال ۹۵ سهم نفت ۲۲.۳درصد در بودجه عمومی کشور است.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در دومین همایش سراسری فرمانداران و استانداران سراسر کشور که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات و روند بودجه‌ای کشور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر با شدت بیشتری کشور با محدودیت منابع مواجه بود. اما با همه اینها انتظار انتقال این مشکلات به استان‌ها و جامعه توقعی نیست از دولت تدبیر و امید تصور بشود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: باید با همه منابع موجود به‌نحو مناسب توزیع منابع داشته باشیم تا هم چرخ اقتصادی کشور گردش داشته باشد و هم در مواردی که می‌توانیم صرفه‌جویی داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال جاری پیش‌بینی کردیم تا سقف 220هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری 90 درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

معاون ریاست جمهوری تصریح کرد: برای پرداخت‌های جاری تا سقف 162هزار میلیارد تومان انجام می‌شود که 7هزار میلیارد تومان هزینه‌های استانی است، برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز پیش‌بینی این است که تا 34هزار میلیارد تومان پرداخت برای طرح‌های عمرانی داشته باشیم.

نوبخت با بیان "دو سال را با همه سختی‌ها سپری کرده‌ایم" گفت: استان‌ها در هزینه‌های رفاهی هرساله با مشکلات مواجه می‌شوند، اما سعی کردیم سقف پرداختی‌های پرسنلی بیش از سقف 100 درصد باشد تا جبران خدمت همکاران در استان‌ها صورت گرفته باشد.

وی با اعلام اینکه عمده تمرکز برای آینده است، گفت: سه روز گذشته همزمان با رفع تحریم‌ها بود و توانستیم بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را در دو لایحه جداگانه به مجلس بدهیم.

سخنگوی دولت افزود: امسال به‌خلاف گذشته بودجه را با تأخیر به مجلس دادیم، البته بودجه کشور آبان ماه آماده بود، اما مبانی محاسباتی ما بر پایه رفع تحریم‌ها بود.

نوبخت بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما صادرات دومیلیون و 250هزار بشکه نفت را در بودجه گنجانده بودیم و معقول نبود که همچنان که تحریم‌ها هست بودجه را ارائه بدهیم، که از نظر مصالح ملی نیز چنین کاری خوب نبود، که خارجی‌ها و کسانی که ما را تحریم کردند از برنامه‌های ما آگاه بشوند.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال 95 کشور 953هزار میلیارد تومان است که 12.5 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: بودجه عمومی کشور در سال آینده  307هزار میلیارد تومان است که معقول هم هست و مبانی محاسباتی را به‌گونه‌ای قرار داده‌ایم که امکان استحصال وجود داشته باشد.

نوبخت اضافه کرد: 682هزار میلیارد تومان از بودجه کشور نیز به بودجه شرکت‌ها مربوط می‌شود که 12.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و تلاش شده که ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان "ما باید به‌سمت درآمدهای مالیاتی برویم  و از وابستگی به نفت بکاهیم" تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال 95 برنامه‌ها را توانستیم طوری تنظیم کنیم که سهم نفت 22.3 درصد در بودجه عمومی کشور است که نسبت به سنوات گذشته بسیار مناسب است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما سهم اعتبارات عمرانی را در بودجه از 21 به 23 درصد افزایش دادیم و سهم جاری حدود یک‌دهم درصد تقلیل یافته که علتش همین است که نابرابری‌هایی که وجود داشته در سال نخست برنامه ششم توسعه رفع بشود.

نوبخت با تأکید بر اینکه بین پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان نابرابری وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت این است که در مرحله نخست نابرابری پرداخت‌ها و شکاف‌های موجود را رفع کنیم و در فاز بعد بتوانیم در برنامه ششم توسعه افزایش نیز داشته باشیم.

وی خطاب به استانداران حاضر در همایش گفت: ردیف متمرکز یک‌هزار و 100 میلیارد تومانی را برای معیشت همکارانمان در استان‌ها در نظر خواهیم گرفت.

نوبخت در پایان از افزایش 35درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:23

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به صحبت های سخنگوی شورای نگهبان درباره لغو انتخابات الکترونیکی گفت: امروز دیدم که سخنگوی محترم شورای نگهبان در این زمینه سخنانی گفته که برای ما قابل تعجب بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: این یک قانون است که نمی توانیم آن را لغو کنیم. یک بار هم به صورت آزمایشی در 3.5 درصد شعبه های اخذ رای اجرا شده که می خواهیم آن را به 20 درصد برسانیم.

وی افزود: انتخابات الکترونیکی منتفی نشده و سخنگوی شورای نگهبان نظر خود را گفته است. طبق تبصره 7 ماده 9 قانون انتخابات که در 26 /1/ 88 تصویب شده وزارت کشور مکلف به برگزاری انتخابات الکترونیکی شده است. طبق این قانون وزارت کشور موظف است ظرف 6 ماه از زمان تصویب این قانون در جهت نوین سازی شیوه‌های اخذ رای و شمارش آرا به منظور دقت ، سلامت و نظارت بهتر در اخذ، شمارش و اعلام نتایج و همین طور استانداردسازی صندوق های اخذ رای در حدود اعتبارات مصوب و پس از تایید شورای نگهبان اقدام کند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: سخنگوی شورای نگهبان گفته بود که خلاء قانونی وجود دارد ولی ما در این زمینه به استناد همین قانون خلاء قانونی نداریم. در انتخابات مجلس نهم نیز در 14 شعبه اخذ رای انتخابات به صورت ماشینی برگزار شد و سخت افزار و نرم افزار آن انتخابات مورد تایید شورای نگهبان و وزارت کشور قرار گرفت . در این مرحله چون 4 سال از آن زمان می گذرد، سخت افزار را ارتقاء داده ایم و از نظر کیفیت بروز رسانی کرده‌ایم. این ها بروز رسانی شده و به شورای نگهبان تحویل داده شده است.

مقیمی با اشاره به جلسه چهارشنبه دو هفته قبل با شورای نگهبان یادآور شد: در آن جلسه بحث نرم افزار و سخت افزار مطرح شد و شورای نگهبان و وزارت کشور برای اطمینان کامل نسبت به کارآمدی نرم افزار و سخت افزار بررسی آن را به سه مرجع سپردند. دو مرجع گزارش‌شان را به خود ما دادند که تایید کردند و برای شورا فرستادیم.

وی اضافه کرد: یکی از مراجع هم گزارش خود را به شورای نگهبان داد که تا جایی که ما می دانیم ایراداتی جزئی داشته‌اند که اصلاح کرده ایم. این سخت افزار و نرم افزار نسبت به دوره قبل که مورد عمل قرار گرفته اصلاح شده و مورد ارتقاء قرار گرفته و از نظر ما قابل تایید است. نامه ای هم به شورای نگهبان نوشتیم تا برای تعیین شعبه‌های اخذ رایی که باید ماشینی انجام شود جلسه‌ای بگذاریم.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درباره اخبار رد صلاحیت‌ها و واکنش استانداران و احتمال استعفای آن‌ها گفت: همه آن‌ها که رد صلاحیت شدند یا صلاحیت‌شان احراز نشده است سه روز وقت داشتند که اعتراض خود را به شورای نگهبان تقدیم کنند. درباره استعفا هم من به عنوان معاون سیاسی تا به حال چیزی نشنیده‌ام.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:23

مراسم تشییع پیکر رضا احدی ستاره دهه شصت استقلال امروز با حضور چهره های سرشناس جامعه فوتبال برگزار شد . نکته جالب اینکه پرسپولیسی ها هم در این مراسم حضور چشمگیری داشتند و از علی پروین گرفته تا عابدزاده و باقری و علی کریمی خود را به استادیوم شیرودی (امجدیه سابق) رسانده بودند تا با هافبک خوش تکنیک فوتبال ایران وداع کنند. مرحوم احدی یک فصل هم پیراهن پرسپولیس را به تن کرده بود.

کد خبر: ۵۶۲۳۵۶

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

بازیکن تهاجمی و تاثیرگذار تیم پرسپولیس اواخر تمرین عصر امروز این تیم دچار مصدومیت شدیدی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که تمرین امروز سرخپوشان دقایق پایانی خود را طی می‌کرد، امید عالیشاه در یک صحنه به شدت از ناحیه مچ پای راست مصدوم شد و پزشکان تیم بر بالای سر او حاضر شدند.

عالیشاه از ناحیه مچ پای راست دچار مصدومیت شدیدی شد و درد زیادی تحمل می کرد، به طوری که قادر به ادامه تمرین نبود و لنگ لنگان زمین تمرین را ترک کرد.

عالیشاه در برخورد با اومانیا دچار آسیب‌دیدگی شدید شد.

مصدومیت شدید بازیکن کلیدی پرسپولیس

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران امروز با تیم سایپا تمرین کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، آندرانیک تیموریان اولین تمرین خود را با تیم سایپا انجام داد و توسط کادرفنی به عنوان بازیکن جدید به بازیکنان معرفی کرد.

قرارداد تیموریان شب گذشته در هیات فوتبال تهران با سایپا ثبت شد و این بازیکن به احتمال فراوان در جام شهدا مقابل پرسپولیس در صورت صلاحدید کادرفنی برای دقایقی به میدان می رود.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

باشگاه النصر عربستان که حریف ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا است بار دیگر تاکید کرد که نمی‌خواهند در ایران بازی کنند و به فرافکنی‌های خود ادامه دادند.
به گزارش تابناک ورزشی، فیصل بن ترکی رئیس باشگاه النصر عربستان در مصاحبه‌ای که امروز با روزنامه الریاضیه انجام داده، اظهار داشت: هرگز در ایران بازی نخواهیم کرد اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را به نفع ایران صادر کند حتما از این رقابت‌ها کناره‌گیری خواهیم کرد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

رژیم صهیونیستی ادعا کرد تیمی را در کرانه باختری بازداشت کرده که با حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی مدعی شد یک تیم را در طولکرم کرانه باختری بازداشت کرده که دستورات خود را از «جواد نصرالله» پسر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دریافت می‌کره‌اند.

بر اساس این گزارش، «محمد زغلول» یکی از اسرای آزاد شده فلسطینی در راس تیم مذکور قرار داشته و جواد نصرالله از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده است.

وبگاه اینترنتی معاریو افزود: زغلول آموزش‌هایی از شخصی به نام «فادی» در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است  که در آن درخواست‌هایی درباره عضوگیری تعداد بیشتری در منطقه و نیز جمع‌آوری اطلاعات از اهداف اسرائیلی احتمالی مطرح شده است.

بنا بر این ادعا از جمله آموزش‌های دیگری که زغلول آنها را دریافت کرده، چگونگی برقراری ارتباط محرمانه ، اجرای عملیات با کمربند انتحاری، عضوگیری اشخاص برای عملیات انتحاری و استفاده از سلاح و غیره بوده است.

در پایان این گزارش آمده است حزب‌الله مبلغ پنج هزار دلار از طریق حواله‌های خارجی در اختیار شخص یاد شده قرار داده تا  اعضا را تجهیز کند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

به نظر مي رسد اخباری که هر از چندگاهی از رسانه ها مبنی بر تجاوز شناورهای انگلیسی، آمریکایی و... به مرزهای ایران شنیده می شود به اين دليل است كه آنها تلاش می کنند با تجاوز به آب های داخلی ایران، ایران را در موضع ضعف قرار دهند تا خط مبدأ ترسيمي خود را در خليج فارس از نوع مستقیم به حد جذر تغییر دهد.

 23 دي ماه سال جاري بار ديگر شاهد تجاوز نيروهاي دريايي كشور آمريكا به آب هاي سرزميني ايران بوديم. اگرچه اين موضوع در بازه زماني كوتاه مدت همانند موارد مشابه گذشته با درايت مسئولين سياسي و امنيتي ايران حل و فصل شد اما مروري بر گذشته  اين نوع تجاوزها به آب هاي داخلي ايران در خليج فارس، احتمال سهوي بودن اين تجاوزها را كم مي كند. 

برای مثال در آذرماه سال 1388 خبر بازداشت 5 ملوان انگلیسی در خلیج فارس در حالی مخابره شد که مقامات ایرانی مدعی بودند این ملوانان در آب های داخلی ایران در حال تردد بوده اند و مقامات انگلیسی اين ادعا را انكار مي كردند.

همچنین وضع مشابهی در اسفند 91 در رابطه با پهپاد آمریکایی اتفاق افتاد و مقامات ایرانی به دلیل تعرض این پهپاد به مرزهای آب هاي داخلی ایران آن را به زمین نشاندند و اين درحالي بود كه مقامات آمريكايي معتقد بودند اين پهپاد وارد مرزهاي داخلي ايران نشده بود.

در تاريخ 9 ارديبهشت سال جاري نيز نيروهاي دريايي ايران يك كشتي تجاري آمريكايي را كه به آب هاي داخلي ايران تجاوز كرده بود، توقيف كردند.

در اولین نگاه و تصور گمان بر آن می رود که علت همه ی این تعرض ها، همان اختلاف سیاسی و ایدئولوژیکی کشوهایی مانند آمریکا، انگلستان و دیگر قدرت های غربی با ایران و يا نهايتاً يك اشتباه محاسباتي نيروهاي دريايي آن ها می باشد.

اما بايد گفت حقیقت ماجرا چیز دیگری است و مسئله اصلي اعتراض آمريكا و متحدانش به خط مبدأ تعيين شده توسط ايران در خليج فارس است كه البته بر اساس قوانين حقوق بين الملل درياها ترسيم شده است و كاملاً قانوني است.

توضيح بيشتر آنكه در رابطه با خط مبدأ دریایی در کنوانسیون حقوق دریایی1958 ژنو آمده است که کشور ساحلی در صورت دارا بودن مرزهای مستقیم و بدون دندانه، بايد پایین ترین حد جذر خود را معیار ترسیم خط مبدأ قرار دهد  و همچنين درصورت دارا بودن جزایر متعدد در محدوده ساحل، مرزهای دندانه دار و بنادر متعدد کشور ساحلی می¬تواند از نقاط مستقیم به عنوان خط مبدأ خود استفاده کنند.

ايران نيز با استناد به همين قانون و با وجود بنادر، جزایر و دندانه دار بودن سواحل خليج فارس،  در سال 1352 خط مبدأ خود را بر اساس خط مبدأ مستقیم ترسيم كرد و با تصویب آن در مراجع ذی صلاح داخلی و خارجی آن را مبناي محاسبه مرزهاي دريايي خود قرار داد.

آمريكا و ديگر متحدانش در منطقه با گذشت 20 سال از اجرای این قانون در سواحل دریایی ایران در دهه 70 شمسی براي اولين بار به نوع ترسیم خطوط مبدأ ایران در مجامع بين المللي اعتراض كردند و  اين استدلال را مبنا قرار دادند كه چون شکل جغرافیایی سواحل ایران در خلیج فارس دندانه دار نيست لذا نیاز به خط مبدأ مستقیم وجود ندارد و ايران باید از خط مبدأ پایین ترین حد جذر استفاده کند.

این خواست آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر ایران در حالی مطرح می شود که پیش از انقلاب اسلامی ایران و حتی 15 سال پس از آن این موضوع از سوی آن ها مطرح نشده بود.

از اين رو به نظر مي رسد اخباری که هر از چندگاهی از رسانه ها مبنی بر تجاوز شناورهای انگلیسی، آمریکایی و... به مرزهای ایران شنیده می شود در همین راستا قابل تحلیل است. چرا که کشوری مانند آمریکا تلاش می کند با تجاوز به آب های داخلی به ایران و مجامع جهانی اعتراض خود را مبنی بر نوع خطوط مبدأ ترسیمی ایران در مرزهای ساحلی اعلام کند و از این طریق ایران را در موضع ضعف قرار دهد تا خط مبدأ خود را از نوع مستقیم به حد جذر تغییر دهد.

حال آنكه كوچك ترين دقت به مرزهاي دريايي واقعي ايران و آنچه مد نظر آمريكا و متحدانش است اين موضوع را اثبات مي كند كه در صورت پذيرش خط مرزي مد نظر آنها ايران بخش عمده اي از قلمروهاي دريايي و همچنين منابع انرژي خود را از دست خواهد داد.

در ادامه نقشه هايي از مرزهاي دريايي واقعي ايران و مرز دريايي آمريكا براي ايران آورده مي شود:

خواسته نابجاي آمريكا از ايران در خليج فارس
خواسته نابجاي آمريكا از ايران در خليج فارس

*دانشجوی دوره دکتری جغرافیای سیاسی جنوب غرب آسیا، دانشگاه تهران 

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

در مراسم تشییع پیکر رضا احدی پیشکسوتان زیادی از اهالی فوتبال حضور داشتند که برخوردهای هر یک با هم جالب بود اما برخورد احمدرضا عابدزاده با علی پروین از همه جالب تر بود.
به گزارش تابناک ورزشی، درحالی که اهالی فوتبال از ساعت ۹ صبح در ورزشگاه شهید شیرودی حاضر شده بودند تا مراسم پیکر رضا احدی رودی فولر ایران انجام شود حضور علی پروین و احمدرضا عابدزاده جو مراسم را تغییر داد.
عابدزاده وقتی با علی پروین روبرو شد برخورد بسیار گرمی با او داشت و می خواست دستان پروین را ببوسد اما پروین مانع از این کار عابدزاده شد.
همچنین در این مراسم هواداران استقلال شعار زیبایی برای رضا احدی سرودند و با بیان اینکه رضای با تعصب رودی فولر ایران خداحافظ مراسم تشییع احدی را به پایان رساندند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

رییس کل بانک مرکزی گفت: اکثریت بانک‌های ایرانی از تحریم خارج شده‌اند و فقط دو سه بانک در شرایط تحریم هستند که امیدواریم مشکلات آنها نیز به‌زودی مرتفع شود.

به گزارش تسنیم، رییس کل بانک مرکزی در دیدار با کاژیمیر معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی، ضمن تاکید بر گسترش روابط بانکی  تهران و براتیسلاوا، خواستار ایجاد حساب مشترک بین بانک‌های مرکزی دو کشور شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف در این دیدار، رتبه اعتباری ایران قبل از تحریم را براساس ارزیابی آژانس رتبه بندی جهانی (فیچ) B+  عنوان کرد و افزود: رتبه اعتباری ایران قبل از تحریم براساس ارزیابی «برن یونیون» چهار بوده که با تصمیم‌گیری جدیدی که اتخاذ خواهد شد، قطعا رتبه  اعتباری ایران حداقل به شرایط پیش از تحریم بازمی‌گردد.

وی پیشنهاد کرد:‌ یک هیات بانکی ایجاد شود تا بتواند زمینه ایجاد روابط بانکی و کارگزاری دو کشور را طراحی کند.

کاژیمیر وزیر دارایی اسلواکی هم ضمن استقبال از این پیشنهاد، وعده داد که این موضوع را با رییس کل بانک مرکزی کشور خود مطرح ‌کند تا برای ایجاد هیات بانکی دو کشور، برنامه ریزی شود.

سیف با اشاره به اینکه بانک‌های اسلواکی می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند گفت: ایجاد دفتر نمایندگی، تاسیس شعبه و مشارکت 40 درصدی در سهام بانک‌های ایرانی می‌تواند ازجمله فعالیت‌های بانک‌های اسلواکی در ایران باشد.

رییس کل بانک مرکزی از ابراز تمایل بانک‌های ایرانی برای تاسیس بانک مشترک بین دو کشور خبر داد و افزود: اکثریت بانک‌های ایرانی از تحریم خارج شده‌اند و فقط دو سه بانک در شرایط تحریم هستند که امیدواریم مشکلات آنها نیز به‌زودی مرتفع شود.

رییس کل بانک مرکزی نخستین اقدام برای شروع فعالیت‌ اقتصادی، بازرگانی و تجاری دو کشور را ایجاد روابط کارگزاری مناسب دانست و گفت: در صورت تمایل بانک مرکزی اسلواکی، علاوه بر حساب مشترک بانک‌های مرکزی دو کشور، می‌توان ارتباط کارگزاری و انجام عملیات خزانه داری را به مرحله اجرا درآورد.

وزیر دارایی اسلواکی نیز امضای تفاهم‌نامه اگزیم بانک این کشور با صندوق ضمانت صادرات ایران را اقدامی مثبت در راستای افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

متخصصان سلامت معتقدند که افزایش سطح ویتامین D دریافتی بدن می‌تواند میزان انرژی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، در مطالعه انجام شده توسط تیم تخصصی دانشگاه ادینبورگ انگلیس از افراد شرکت کننده درخواست شد تا برای مدت 20 دقیقه دوچرخه سواری کنند. سپس این افراد اقدام به مصرف ویتامین D یا دارونما کردند و پس از گذشت دو هفته مجدد برای 20 دقیقه دوچرخه سواری کردند.

نتایج به دست آمده نشان داد افرادی که از ویتامین D مصرف کرده بودند این توانایی را داشتند که راحت‌تر و با زحمت کمتری دوچرخه سواری کنند. همچنین سطح هورمون کورتیزول در آنان پایین‌تر بوده‌ است. این هورمون همچنین با تنگ کردن عروق موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود.

کمبود ویتامین D پدیده مربوط به عصر حاضر به حساب می‌آید و موثرترین شیوه جذب آن قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید است. هر چند برخی افراد به دلیل آنکه نور خورشید می‌تواند عامل بروز سرطان پوست و فرسوده شدن آن شود به اندازه کافی در تماس با نور خورشید قرار نمی گیرند.

همچنین کمبود ویتامین D یک سندرم خاموش است که با مقاومت به انسولین، دیابت، آرتریت روماتوئید و خطر فزاینده ابتلا به برخی سرطان‌ها مرتبط است.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، یکی از موضوعات مطرح در مورد میزان نیاز بدن به ویتامین D این است که مقدار دقیق و مطلوب آن برای بدن مشخص نیست. برخی پزشکان عددد 75 را طبیعی و 80 تا 100 را مطلوب می‌دانند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

وقتی بین ۲ دختر دبیرستانی اختلاف افتاد و دوستی‌شان تبدیل به دشمنی شد، یکی از آنها نقشه شومی کشید.

به گزارش همشهری، او صفحه‌اي در تلگرام راه‌اندازي كرد و با انتشار عكس‌هاي خصوصي دوستش دست به انتقام‌جويي زد.شروع اين ماجرا به چند هفته پيش برمي‌گردد. وقتي دختر نوجواني اهل استان گلستان متوجه تماس‌هاي عجيبي با تلفن همراهش شد. تماس‌گيرندگان پسراني بودند كه مي‌گفتند عكس‌ها و شماره تلفن او را در يك صفحه تلگرامي ديده‌اند و درخواست‌هاي شومي داشتند.

وقتي تماس‌ها زياد شد، دختر نوجوان به تكاپو افتاد و با جست‌وجو در صفحات تلگرامي متوجه شد كه فرد ناشناسي عكس‌هاي كاملا خصوصي‌اش را به همراه شماره تلفن وي و مطالبي مستهجن منتشر كرده است. دختر نوجوان شوكه شده بود و اين اتفاق تأثير بدي در روحيه‌اش گذاشت.

تا جايي كه افسرده شده بود و حتي نمي‌توانست روي درس‌هايش تمركز كند. در نهايت او تصميم گرفت با مراجعه به پليس فتا از كسي كه چنين صفحه‌اي را راه‌انداخته بود شكايت كند. با شكايت او، تيمي از كارشناسان پليس وارد عمل شدند و در تحقيقات تخصصي متوجه شدند كسي كه اين صفحه‌ را راه‌اندازي كرده يك دختر دبيرستاني است.

او كه نسترن نام دارد دستگير شد و به اداره پليس انتقال يافت. شاكي اما وقتي چشمش به وي افتاد شوكه شد. چرا كه متهم كسي نبود جز همكلاسي او. متهم در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه مدت‌ها قبل او و شاكي دو دوست صميمي‌ بودند تا جايي كه عكس‌هاي خصوصي‌شان را هم در اختيار همديگر قرار مي‌دادند اما رابطه آنها از چند هفته قبل بهم‌خورد و دوستي‌شان تبديل به دشمني شد. به همين دليل وي تصميم گرفت از دوستش انتقام بگيرد و با راه‌اندازي صفحه‌اي در تلگرام، عكس‌هاي خصوصي و شماره تلفن او را منتشر كرد.

سرهنگ رجبلي، رئيس پليس فتا استان گلستان با بيان اين خبر گفت: پس از دستگيري متهم و اعترافات او، براي وي قرار قانوني صادر شد و پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت. وي به شهروندان مخصوصا دختران نوجوان و جوان توصيه كرد تحت هيچ شرايطي عكس‌‌ها و تصاوير خصوصي‌ خود را در اختيار ديگران قرار ندهند چرا كه هميشه ممكن است از اين تصاوير عليه خودشان استفاده شود.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:29

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: وقتی اعلام می‌شود یک نامزد به استناد ماده ۲۸ ردصلاحیت شده، یعنی اعتقاد شخصی و التزام علمی آن نامزد به اسلام دچار مشکل است؛ درحالی که اعتقاد و ایمان امری قلبی و غیرقابل تشخیص است.

به گزارش ایلنا، علی مطهری با انتقاد از ردصلاحیت‌ گسترده نامزدهای انتخاباتی ازسوی شورای نگهبان، گفت: رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس تاحدودی غیرطبیعی بود و استنادهایی که به‌عنوان دلیل ردصلاحیت اعلام شد، برای خیلی از افراد غیرقابل قبول است.

او گفت: هنگامی که اعلام می‌شود یک نامزد به استناد بند یک ماده ۲۸ ردصلاحیت شده، یعنی اعتقاد شخصی و التزام علمی آن نامزد به اسلام دچار مشکل است؛ مسئله اینجا است که اعتقاد و ایمان امری قلبی و غیرقابل تشخیص است.

نماینده مردم تهران یادآور شد: چگونه می‌توان تشخیص داد که چه کسی به اسلام ایمان قلبی دارد و چه کسی ایمان ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام در خصوص اعتقاد دینی و ایمان تنها به شهادتین قائل است و فارغ از آن، هنگامی که از اعتقاد و ایمان صحبت می‌کنیم، درواقع درباره امری قلبی صحبت می‌کنیم که برای کسی قابل تشخیص نیست و نه من می‌توانم درباره ایمان شما اظهارنظر کنم و نه شما می‌توانید درباره ایمان بنده، نظری بدهید.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: درباره مساله التزام علمی به اسلام نیز هنگامی که چنین ادعایی راجع به کسی مطرح می‌شود، یعنی آن فرد مرتکب گناه کبیره مثل شرب خمر شده‌است و سوال اینجاست که چگونه می‌توان چنین ادعایی را ثابت کرد.

او با بیان این‌که نمی‌توان بی‌دلیل عدم احتراز صلاحیت افراد را به استناد بند یک ماده ۲۸ اعلام کرد، یادآور شد: این ادعا معانی بسیاری دارد و گاهی به یک روحانی اعلام می‌شود که به استناد بند یک ماده ۲۸ صلاحیت کاندیداتوری مجلس را ندارد و این درحالی است که آن فرد روحانی سال‌ها به عنوان امام جماعت گروهی از مردم نماز خوانده و مردم به او اقتدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد باید این مشکلات سریع‌تر حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات رایزنی نمایندگان با رئیس مجلس حضور داشته یا خیر، گفت: در این جلسات شرکت نمی‌کنم و همان‌طور که در روز ثبت‌نام اعلام کرده‌بودم، اعتراض می‌کنم، اما التماس نمی‌کنم.

او گفت: دلایلم را در اعتراض به ردصلاحیتم به صورت مکتوب تقدیم شورای نگهبان کرده‌ام و آنها درصورتی که دوست داشته‌باشند به درخواست من رسیدگی می‌کنند و در غیر این‌صورت هم کاری از دست من ساخته نیست.

مطهری همچنین در واکنش به میزان تاثیرگذاری رایزنی‌های سیاسی برای تغییر در وضعیت ردصلاحیت‌شدگان، اظهار داشت: این رایزنی‌ها اتفاق مثبتی است و شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول اجرای قانون، طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی باید در این مساله به‌طور جدی ورود کند و به غیر از رئیس‌جمهور، هر کسی که بتواند کمکی به حل این مشکل کند، باید تلاش خود را انجام دهد تا با انجام مذاکرات این فضا را تغییر دهد.

این نماینده مجلس بیان داشت: تمام این بحث‌ها برای بالابردن مشارکت مردم است و فکر می‌کنم با این وضعیت ردصلاحیت‌ها آن‌چه موردنظر رهبری درخصوص مشارکت حداکثری مطرح‌بود، محقق نمی‌شود بنابراین همه وظیفه دارند برای اصلاح این وضعیت تلاش کنند.

مطهری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این‌که آیا حاضر است برای دریافت تایید صلاحیت از نظرات انتقادی‌اش درخصوص بحث حصر عقب‌نشینی کند، تصریح کرد: همان‌طور که از ابتدا اعلام کرده‌ام، مساله حصر خلاف اصول سی‌ودوم تا سی‌وهفتم قانون‌اساسی است و باید اصلاح شود.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:29

زن و شوهر جوان که پیشتر به اتهام قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به قصاص و زندان محکوم شده بودند دیروز برای دومین بار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند.

به گزارش فرهیختگان، قضات دیوان عالی کشور با ادعاهای این زوج مبنی‌بر مهدورالدم بودن مقتول، حکم دادگاه بدوی را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. رسیدگی به این پرونده از ساعت 4:20 بامداد یکشنبه نوزدهم آبان 92 به دنبال کشته شدن صفدر رحمت‌آبادی، معاون سابق پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با شلیک دو گلوله در خودروی پژو پارس مشکی‌اش در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 بررسی‌ها نشان می‌داد وی با شلیک دو گلوله به سر و سینه‌اش در حوالی میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی تهران کشته شده است و عامل یا عاملان جنایت در تاریکی شب گریخته‌اند.

 وقتی یکی از شاهدان به پلیس گفت دیده است دو زن از داخل پژو سراسیمه فرار کرده‌اند، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و رد یک زن که از بستگان قربانی بود به دست آمد. زن جوان به نام مریم به جنایت با همدستی همسرش به نام محمد اعتراف کرد. آنها ‌انگیزه جنایت را اختلاف کهنه با مرحوم رحمت‌آبادی اعلام کردند.

محمد گفت: «من و همسرم طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم با صفدر رحمت‌آبادی قرار گذاشتیم و به بهانه گفت‌وگو با وی برای حل مشکلات زندگی‌مان به ملاقات او رفتیم. من هم که چادر به سر کرده بودم همراه همسرم رفتم و مریم مرا به‌عنوان دوستش معرفی کرد. همسرم تازه سر صحبت را باز کرده بود که اسلحه‌ای را که همراه داشتم از زیر چادر بیرون کشیدم و دو گلوله شلیک کردم.»

این زوج در شعبه74 محاکمه شدند و هیات قضایی محمد را به قصاص و همسرش را به جرم معاونت در قتل به 15سال زندان محکوم کرد. این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و با توجه به ادعاهای این زوج مبنی‌بر مهدورالدم بودن قربانی حکم صادره تایید نشد.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دوباره و بررسی این ادعا به شعبه همعرض فرستاده شد.

 متهمان دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمدباقر قربان‌زاده و با حضور دو مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند. قرار است به‌زودی هیات قضایی درباره این پرونده اظهارنظر کنند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:29

به گزارش مهر، پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها حالا فعالان اقتصادی انتظار دارند گشایش‌های موثری در فضای اقتصادی کشور ایجاد و شرایط برای جهش نرخ رشد اقتصادی کشور فراهم شود.

به زودی به روزهایی می‌رسیم که به گفته مسئولان دولتی، هیات‌های مختلفی از کشورهای مختلف جهان برای انجام فعالیت اقتصادی در کشورمان حاضر شوند و تجار و فعالان اقتصادی ایران هم بتوانند فعالیت‌های بهتری نسبت به گذشته در بازارهای بین المللی رقم بزنند، دادوستدها رونق گیرد و معاملات مالی و اعتباری هم در روند مناسبی قرار گیرد.

اینکه فرزندان این مرز و بوم توانسته اند با زبان دیپلماسی و گفتگو با جهانیان حرف بزنند و به آنها بفهمانند که ایران سرزمین فرصت‌ها و موقعیت‌ها است، قطعا دستاوردی قابل تقدیر است اما اینها نمی‌تواند به تنهایی و در این مرحله مسائل و مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را حل کند.

بیکاری با گفتن حل نمی‌شود

حتی نمی توان انتظار داشت تنها با گفتن و اذعان رئیس جمهور به اینکه بیکاری بزرگترین معضل داخلی کشور است و بیکاری جوانان آزاردهنده شده، قفل بیکاری صدها هزار جوان فارغ التحصیل دانشگاهی که در واقع سرمایه های اصلی کشور هستند، حل شود. کارشناسان بازار کار می گویند در بیش از دو سال اخیر، مسئولان دولتی تنها مشغول بیان وجود بیکاری و تاکید بر وجود معضل اشتغال بوده اند و در واقع کار خاصی صورت نگرفته است.

فعالان بازار کار کشور عقیده دارند هرچند تاثیرات توافقات هسته ای و پس از آن گشایش‌های اقتصادی با یک وقفه ای به بازار کار کشور خواهد رسید اما دولت باید واقعا برای این امر برنامه ریزی روشنی داشته باشد. تنها کافی نیست وزیر کار بگوید از ریزش ۲۳۰ هزار شغل جلوگیری شده، بلکه زمان آن رسیده که دولت در سومین سال فعالیت خود برنامه ای روشن ارائه کند.

در حالی دولت سرنوشت اشتغال جوانان را به رونق اقتصادی گره می زند که دانشگاه ها بی وقفه در حال رقابت برای جذب دانشجو و تلاش برای پُر کردن صندلی های خالی خود هستند. اینکه چرا دولت و یا دانشگاه ها نمی توانند دستکم با کاهش ظرفیت پذیرش و به روزرسانی دروس دانشگاهی از کاهش بخشی از درآمدهای خود چشم پوشی کنند؛ سئوالی است که سال‌ها بی پاسخ مانده و هر چند وقت یکبار یک دانشگاه جدید پا به عرصه فعالیت می گذارد.

آمارها چه می‌گویند؟

به زبان آمار هم که بخواهیم سخن بگوییم، گزارش تازه مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری و اشتغال نشان می دهد از تعداد جمعیت فعال اقتصادی کشور در فاصله تابستان تا پاییز امسال ۴۴۵ هزار و ۶۳۳ نفر کاسته شده که از این تعداد ۳۵۶ هزار و ۸۹۷ نفر شاغل و ۸۸ هزار و ۷۳۶ نفر نیز در جستجوی کار بوده اند. به بیان ساده تر در تنها در فاصله یک فصل، ۳۵۶ هزارنفر شغل خود را از دست داده و به جمعیت بیکاران کشور اضافه شده اند.

اینکه چگونه با وجود کاهش تعداد شاغلان، نرخ بیکاری کاهش می یابد؟ در کاهش تعداد جمعیت فعال اقتصادی کشور باید جستجو شود. نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۸.۹ درصد در تابستان امسال به ۳۸.۱ درصد در پاییز کاهش یافته است. همچنین تعداد کل شاغلان نیز از ۲۲ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر در تابستان به ۲۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۷۳۳ نفر کاهش یافته است؛ بنابراین کاهش دو دهم درصدی نرخ بیکاری تنها به دلیل کمتر شدن تقاضا برای شغل و فعالیت های اقتصادی است.

مجموع شاغلان و جویندگان کار در تابستان امسال به رقم ۲۵ میلیون و ۱۳۹ هزارنفر رسیده بود که این آمار با کاهش ۴۴۵ هزارنفری به ۲۴ میلیون و ۶۹۳ هزارنفر در پاییز کاهش یافت. هرچند این گزارش به دنبال نفی تلاش های دولت برای خروج بازار کار از برزخ بیکاری نیست، اما آمارها می گویند دولت فعلا دستاورد مناسب و رضایت بخشی در این زمینه نداشته است.

کاهش اشتغال کشاورزی و صنعتی

مجموع شاغلان در بخش کشاورزی در تابستان امسال ۴ میلیون و ۲۹۶ هزارنفر بوده که این تعداد در پاییز سال جاری به ۳ میلیون و ۸۸۱ هزارنفر کاهش یافته که نشان دهنده از دست رفتن ۴۱۵ هزار شغل در این بخش است که البته شاید بتوان آن را به افت فعالیت های کشاورزی در پاییز نسبت به فصل تابستان ربط داد ولی به صورت کلی اشتغال زایی بخش کشاورزی در کشور ناچیز و در حد وسعت میلیونی کشاورزی کشور نیست.

تعداد شاغلان در بخش صنعت هم کاهش یافته و از ۷ میلیون و ۲۱۴ هزارنفر تابستان به ۷ میلیون و ۱۷۶ هزارنفر در پاییز رسیده است. همچنین تعداد شاغلان در بخش خدمات که بالاترین میزان اشتغال زایی را دارا است از ۱۰ میلیون و ۸۹۱ هزارنفر به ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزارنفر رسیده و باید گفت این بخش تنها حوزه ای است که اشتغال در آن به میزان ۸۸ هزارنفر رشد کرده است.

نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله که مهم ترین گروه جویندگان کار کشور را تشکیل می دهند در پاییز امسال به ۲۵.۴ درصد رسید که ۲.۳ برابر بالاتر از نرخ عمومی بیکاری کشور است. در این بخش نرخ بیکاری مردان ۲۲ درصد و نرخ بیکاری زنان ۴۰.۲ درصد است. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله هم ۲۲.۷ درصد شده و یک میلیون و ۵۶۸ هزار جوان متقاضی کار در این گروه سنی قرار دارند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:21

بازیکنان استقلال تصمیم داشتند هفته گذشته تمرینات را تحریم کنند اما این موضوع با وساطت افشارزاده حل شد.
به گزارش تابناک ورزشی، بازیکنان تیم استقلال هفته گذشته به دلیل مشکلات مالی چندین بار با مظلومی گفت و گو کردند و حتی سرمربی استقلال به آنها حق داد و از آنها حمایت کرد.
در این بین افشارزاده وقتی شرایط را نامساعد دید به تمرین رفت و به آنها قول داد و اعلام کرد این اتفاقات به خاطر بدقولی اسپانسر باشگاه است.
همین موضوع کافی بود تا مسئولان باشگاه استقلال با نماینده اسپانسر این باشگاه( سبک دست) جلسه گذاشته و از او بخواهند مطالبات بازیکنان را پرداخت کند اما ظاهرا این نماینده و عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرده تا قراردادهای شرکت های وابسته به او با استقلال به صورت حقوقی ثبت نشود او دیگر پولی به این باشگاه پرداخت نخواهد کرد.
به نظر می رسد هر چند وساطت افشارزاده برای بازیکنان آبی روی آتش بود اما اگر سبک دست مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت نکند آن وقت باید شاهد واکنش بازیکنان استقلال باشیم.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:21